Nora danas Mire Gavrana u režiji Georgija Para

iro Gavran: NORA DANAS, redatelj: Georgij Paro; Kristijan Potočki (Toni /Glumac); foto: Saša NovkovićMiro Gavran: NORA DANAS, redatelj: Georgij Paro; Ines Bojanić (Nora /Glumica); foto: Saša Novkovićutorak, 29. travnja 2008. u 10,30 i 13,00 sati na prodanim izvedbama izvedena je drama Nora danas Mire Gavrana u režiji Georgija Para, praizvedena 9. prosinca 2006. Dramu Nora danas Gavran je napisao 2004. i za nju dobio nagradu Marin Držić za najbolji dramski tekst.
Dramaturg teksta je Mladen Martić, scenografkinja Dinka Jeričević, kostimografkinja Marija Žarak, scensku glazbu potpisuje Davor Rocco, a asistentica redatelja je Gordana Slivka.

Uloge tumače: Ines Bojanić (Nora, perspektivna žena / Glumica, zamorena glumom), Kristijan Potočki (Toni, njezin muž / Glumac, koji želi biti pisac), Stojan Matavulj (Karlo, bivši tajkun), Ljiljana Bogojević (Lidija, Norina prijataljica), Zvonko Zečević (Ranko, psihijatar), Beti Lučić (Maja, novinarka) i Gordana Slivka (Jana, služavka).

iro Gavran: NORA DANAS, redatelj: Georgij Paro; Ines Bojanić (Nora /Glumica), Kristijan Potočki (Toni /Glumac); foto: Saša Novkovićiro Gavran: NORA DANAS, redatelj: Georgij Paro; Ines Bojanić (Nora /Glumica); foto: Saša NovkovićNora danas drama je o jednoj snažnoj ženi u Hrvatskoj početkom novoga tisućljeća, ali i suvremena inačica slavne drame norveškoga dramatičara Henrika Ibsena (1808-1906). Kao i u Ibsenovoj Nori i u ovoj je drami glavna junakinja istoga imena. U stalnom je konfliktu sa svojim mužem, zbog različitih pogleda na život, te zbog različitih shvaćanja muško-ženskih odnosa. Priča je situirana na početak 21. stoljeća, pokazujući da je današnja muška i ženska psihologija bitno drugačija nego u Ibsenovo vrijeme, te da su danas, žene i muškarci u mnogočemu zamijenili mjesta. Kroz dramatične scene razotkrivaju se prepoznatljivi suvremeni junaci, koji zbog uspjeha i karijere ruše sve pred sobom, baš kao što se uvjerljivo prikazuju i junaci koji ne žele u tome sudjelovati. Iz leksikona pojmova kojeg je za ovu predstavu sastavio dramaturg Mladen Martić pročitajte više o dramaturškim dvojbama, feminizmu i intertekstualnosti.

Miro Gavran najizvođeniji je suvremeni hrvatski dramatičar u proteklih petnaestak godina. Djela su mu prevedena na 25 jezika, a premijerno izvedena u više od 100 kazališta širom svijeta, od Zagreba, Maribora, Ljubljane, Sarajeva i Novoga Sada preko Pečuha, Bratislave, Budimpešte i Pečuha pa do Pariza, Atene, Mumbaia, Washingtona, Buenos Airesa, Petrograda i Moskve, dok se gledateljstvo približava brojci od 2 milijuna. Jedini je europski živući kazališni pisac koji ima svoj godišnji festival (Gavranfest, Slovačka).

Georgij Paro
, jedan je od najuglednijih hrvatskih kazališnih redatelja čije je svestrano djelovanje (kazališni i radijski redatelj, dramaturg, profesor režije, umjetnički ravnatelj Dubrovačkih ljetnih igara i intendant Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu) umnogome oblikovao današnje hrvatsko glumište.
Režirao je više od 170 predstava u Hrvatskoj i inozemstvu (posebice u Sjedinjenim Američkim Državama i Sloveniji).

KRITIKA O NORI DANAS: MAMAC ZA PUBLIKU, DRAMA PERSPEKTIVNE ŽENE

Miro Gavran: NORA DANAS; Ines Bojanić i Kristijan Potočki, foto: VEČERNJI LISTVečernji list naglašava da se majstor dramskog pisma, Miro Gavran s lakoćom, neopterećeno poigrava, autoreferencijalno i intertekstualno, čuvenom Ibsenovom Norom, no njegova je drama, u spokojnoj režiji Georgija Para, svojevrsna groteska u kojoj poput plesačice na žici korača nositeljica naslovne uloge.Ines Bojanić odigrala je svojevrstan solistički koncert uz pratnju zauzetog “orkestra” svojih kolega. Ines Bojanić strastveno je “zagrizla” u ulogu otpočetka namećući žustrinu. Njezina je uloga mozaik koji čini mnoštvo karikaturalnih likova iz svakodnevice. I Beti Lučić u maloj je ulozi svojom usredotočenošću i točnošću napravila puno, kao i Ljiljana Bogojević. Stojan Matavulj bio je smiren i siguran, a Zvonko Zečević i Gordana Slivka bili su istinski partneri, suigrači svojim kolegama. Dinka Jeričević prostor je osvježila svojom jednostavnom, modernom i funkcionalnom scenografijom, a Marija Žarak odjenula je glumce točno kako treba. “Nora danas” privući će publiku.

Miro Gavran: NORA DANAS, redatelj: Georgij Paro; Ines Bojanić (Nora /Glumica); foto: Saša Novković Vjesnik ističe da se u premijeri "Nore danas" na zanimljiv tekst nadovezala odlična gluma, pa kad se na to doda obnovljeni ambijent gledališta te niz poznatih imena iz hrvatske kulture koji su došli pogledati praizvedbu – sve je dalo dojam prvorazredna kulturnog događaja. Predstavu, koja kroz cijelo vrijeme trajanja od 80 minuta (bez stanke) privlači pozornost gledatelja, nosi Ines Bojanić u ulozi perspektivne žene Nore i glumice zamorene glumom. »Nora danas« je, naime, izvedena kao »predstava u predstavi«. Kroz dramatične scene razotkrivaju se prepoznatljivi moderni junaci, koji radi uspjeha i karijere ruše sve pred sobom.

Gostovanje Opere i Baleta splitskoga HNK s Labuđim jezerom i Ljubavnim napitkom



U Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu od 22. do 24. travnja održavaju se Dani Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita na kojima se predstavljaju Opera i Balet splitskog HNK. 

Izniman ansambl vrsnih umjetnika izveo je 22. i 24. travnja i 2008. komičnu operu Gaetana Donizettija Ljubavni napitak, a u srijedu 23. travnja 2008. na programu je bio bijeli balet Labuđe jezero Petra Iljiča Čajkovskog. Uvjereni smo da je to tek početak plodne suradnje koja bi na obostrano zadovoljstvo mogla postati i lijepom tradicijom.

Azamat Nabiullin (Princ Zigfrid) i Iryna Chaban (Odeta), Labuđe jezero, HNK u SplituPonosni smo jer Varaždinu, gradu nekad također sjajne tradicije glazbenoga kazališta, ponovno vraćamo glazbenu scenu i to s predstavama koje su i publika i struka vrlo visoko ocijenili. Balet Labuđe jezero Petra Iljiča Čajkovskog stigao nam je nakon nedavne uspješne inozemne turneje koja je potvrdila dugogodišnja i uporna nastojanja vodstva HNK u Splitu da gradu pod Marjanom vrati klasični balet na zadovoljstvo brojne splitske publike.
Na ovom gostovanju pružamo istu mogućnost i Varaždincima, Čakovčanima i svim drugim gostima da uživaju u onome što se smatra kolijevkom klasične baletne umjetnosti. Upoznajte se sa sadržajem baleta i saznajte autorski tim te pogledajte podjelu uloga varaždinske izvedbe.

U dvije operne večeri u kojima ćemo slušati i gledati šarmantnu operu Ljubavni napitak Gaetana Donizzetija pojavit će se i dvije mlade hrvatske operne zvijezde, podrijetlom upravo iz ovih krajeva. Tomislav Mužek, rođeni Ludbrežanin, poznat je u javnosti kao mladi tenor već zapažene inozemne karijere. Iako stalni član splitskoga ansambla, Mužek s uspjehom gostuje na inozemnim opernim pozornicama Njemačke, Italije i Francuske te su osobito važni njegovi nastupi u milanskoj Scali, na festivalu u Bayreuthu, i u minhenskoj Operi. Ovaj iznimno muzikalan lirski tenor svojom će interpretacijom Nemorina zacijelo razveseliti sve ljubitelje opere, a posebno publiku njegova rodnog Ludbrega koja ga s nestrpljenjem očekuje.

Partnerica Tomislavu Mužeku u Ljubavnom napitku također je mlada sopranistica Valentina Fijačko, rođena Varaždinka. Nakon angažmana u Osijeku te stalnih gostovanja u Zagrebu i Rijeci, Valentina Fijačko također je nova snaga splitskoga ansambla u kojem postiže velike uspjehe svojim iznimnim kreacijama. Oboje mladih umjetnika nedavno je u Splitu nastupilo u glavnim ulogama opere Faust Ch. Gounoda, pod ravnanjem dirigenta i ravnatelja Opere Ivana Repušića, a u režiji Krešimira Dolenčića koji je ujedno i redatelj Ljubavnog napitka.
Upoznajte sadržaj opere i saznajte autorski tim te podjelu uloga na varaždinskim izvedbama.


Sponzori gostovanja Opere i Baleta splitskog HNK su:

Ministarstvo kulture         Grad Varaždin        Grad Ludbreg                                 
Republike hrvatske                                         

                                    


Diners Club International                        Magic Telecom               Oprema strojevi, Ludbreg  

                  


Grafičar, Ludbreg                                     Euro Line, Ludbreg          Mirabell                            Parkovi

            


Hotel Turist                   Tondach                                  Minerva                              Vodogradnja
                                                                                       Varaždinske Toplice           Varaždin                

                                    

Kritika o gostovanju splitskog Ljubavnog napitka u Varaždinu: Za pamćenje

U osvrtu na gostovanje Ljubavnog napitka Opere splitskog HNK Branimir Pofuk naglašava kako je u ulozi Nemorina "danas veliki tenor europskih pozornica Tomislav Mužek opet briljirao u jednoj od svojih najboljih uloga".
"Na pozornici Varaždina, grada koji je Hrvatskoj i svijetu dao tolike velike pjevače, nakon više desetljeća ponovno je zasjala jedna prava operna predstava. Tragovima te sjajne tradicije samouvjereno danas kroči i sopranistica Valentina Fijačko koja je bila sjajna Adina, a u veseloj Donizettijevoj operno-ljubavnoj igrarij i njoj i Mužeku ravnopravno se pridružio i Kiril Manolov kao Belcore. A da je i Split grad velikih glasova potrudio se dokazati Ivica Čikeš kao nadriliječnik Dulcamara." stoji uz ostalo u Pofukovom osvrtu na varaždinske izvedbe Ljubavnog napitka. Pročitajte cijelu kritiku.

Ivan Glowatzky nagrađen za ulogu Dječaka u predstavi Bijeli klaun

Damir Miloš: BIJELI KLAUN, red. Ivica Šimić, Ivan Glowatzky (Dječak)Na prvom Festivalu hrvatske deame za djecu "Marulić" koji je od 14. do 17. travnja održan u Splitu, stručni žiri koji su činili Jakša Fiamengo, Lada Martinac Kralj, Enes Kišević, Goran Golovko i Trpimir Jurkić nagradu za najbolju mušku ulogu dodjelio je Ivanu Glowatzkom za nastup u ulozi Dječaka u predstavi Bijeli klaun Damira Miloša koju je na Dječjoj i lutkarskoj sceni HNK u Varaždinu režirao Ivica Šimić.

Predstava je premijerno izvedena na velikoj sceni HNK u Varaždinu 23. studenoga 2007.  Za dramatizaciju se pobrinula Lana Šarić, asistent je redatelja Sanjin Rožić, skladatelj Igor Karlić, scenografkinja Dinka Jeričević, kostimografkinja Mirjana Zagorec, koreografkinja Desanka Virant dok je autor videoprojekcija Igor Pauška, a masku zmaja izradila je Gordana Krebelj.

U glavnim su ulogama, uz Ivana Glowatzkog, nastupili: Draško Zidar (Starac/Zmaj), Helena Minić (Djevojčica), Ljiljana Bogojević (Majka) i Zdenko Brlek (Otac). U predstavi su sudjelovali i glazbenici/klaunovi Marko Ratković (bubanj), Petar Prepelić (trombon) i Nikola Novak (tuba) te žongleri/klaunovi Željka Kozulić, Marinela Lukaček i Anja Rožić

Bijeli klaun gostovao na Prvom festivalu hrvatske drame za djecu Marulić

Damir Miloš: BIJELI KLAUN, red. Ivica Šimić, Ivan Glowatzky (Dječak)Damir Miloš: BIJELI KLAUN, red. Ivica Šimić, Ivan Glowatzky (Dječak)U ponedjeljak, 14. travnja 2008. s početkom u 10,00 i u 12,00 sati Dječja i lutkarska scena HNK u Varaždinu na Prvom festivalu hrvatske drame za djecu "Marulić" u Splitu izvela je predstavu Bijeli klaun koju je prema istoimenoj knjizi Damira Miloša režirao Ivica Šimić. Predstava je premijerno izvedena 23. studenoga 2007.  
Za dramatizaciju se pobrinula Lana Šarić, asistent je redatelja Sanjin Rožić, skladatelj Igor Karlić, scenografkinja Dinka Jeričević, kostimografkinja Mirjana Zagorec, koreografkinja Desanka Virant dok je autor videoprojekcija Igor Pauška, a masku zmaja izradila je Gordana Krebelj.

U glavnim su ulogama: Ivan Glowatzky (Dječak), Draško Zidar (Starac/Zmaj), Helena Minić (Djevojčica), Ljiljana Bogojević (Majka) i Zdenko Brlek (Otac). U predstavi sudjeluju i glazbenici/klaunovi Marko Ratković (bubanj), Petar Prepelić (trombon) i Nikola Novak (tuba) te žongleri/klaunovi Željka Kozulić, Marinela Lukaček i Anja Rožić