Naočale Eltona Johna Davida Farra u režiji Ksenije Krčar
U četvrtak 29. travnja u 20,00 sati na repertoaru Scene Zvonimir Rogoz bila je predstava Naočale Eltona Johna britanskog dramatičara mlađe generacije Davida Farra. Premijera je održana 26. ožujka 2008. Redateljica je Ksenija Krčar, prevoditelj Vladimir Cvetković Sever, scenograf Slaven Edvin Bot, kostimografkinja Ida Posavec Križ, dok su glazbu izabrali Siniša Medved i Ksenija Krčar.
U predstavi nastupaju: Marinko Prga (Bill), Ivan Glowatzky (Dan, njegov brat), Stjepan Perić (Shaun, u Denovom glazbenom sastavu), Berislav Tomičić (Tim, u Denovom glazbenom sastavu), Marija Kolb (Amy, mjesna nogometna navijačica), Jadranka Krajina (Julie, mještanka).
Naočale Eltona Johna dosad je najuspješniji kazališni komad mladoga britanskog dramatičara i redatelja Davida Farra. U ovoj otkačenoj komediji, koja spaja dva tipična otočna fenomena – nogomet i rock, praizvedenoj 1997. i nagrađenoj priznanjem Britanske autorske asocijacije, veliku ulogu igraju stvarni događaji iz povijesti watfordskog nogometnog kluba. Klub FC Watford, nazivan Stršljeni, doživio je nagli uspon i pad na nogometnom nebu. Sedamdesetih godina u klub je financijski ušao svjetski poznati pjevač Elton John, a u vrijeme najveće slave u njemu je radila i trenerska legenda Graham Taylor pod čijim se vodstvom 1984. mali i beznačajni klub probio do finala engleskoga kupa.
Oko watfordskog nogometnog kluba vrti se život glavnoga junaka Billa. Na dan kad Stršljeni igraju odlučujuću utakmicu sezone, Billu u posjet potpuno neočekivano dolazi njegov mlađi brat Dan, koji je Watford napustio prije šest godina. Usto, ne dolazi sam nego s vlastitom rock-grupom. Susret braće pokreće kolo ludih, komičnih situacija. Crni humor Davida Farra rafinirano izaziva smijeh u zapravo tragičnim situacijama. Komedija se odigrava u jednom danu, a situacije su pune komičnih i apsurdnih slučajnosti koje dovode do eksplozije.
Ksenija Krčar je varaždinska redateljica, članica HNK u Varaždinu, koja je kazališnu režiju diplomirala na praškoj Akademiji dramskih umjetnosti (Akademie muzyckih umeni). Među predstavama koje je režirala u Češkoj ističe se skraćena, tzv «piratska» verzija Shakespeareovoga Hamleta, koju je početkom sedamdesetih godina prošloga stoljeća na češki preveo Milan Lubeš. U nas je pozornost izazvala režijom dramatizacije kultne proze Vedrane Rudan Uho, grlo, nož u zagrebačkom Teatru 101. U matičnome kazalištu postavila je tragikomediju Kraj karnevala suvremenoga češkog dramatičara Josefa Topola.
Kritika o Nočalama Eltona Johna: Glumačka energija kakva se danas rijetko osjeti
U kritici objavljenoj u Vijencu pod naslovom Čudo u malom svetištu Zvonimir Mrkonjić navodi da se "za glumačku postavu Naočala može se u najmanju ruku reći da je sjajna" i da je "kao Bill Marinko Prga iskoristio je karakterni aspekt dobroćudno psihotičnog gubitnika ustrajna u održavanju svog nogometnog kulta" dok je "Berislav Tomičić u ulozi Tima bio je očigledno na svom terenu igrajući grubom komikom istesani karakter"
Mrkonjić se osvrnuo i na režiju naglasivši da je “redateljica Ksenija Krčar prebrodila napast prenaglašene interpretacije općega mjesta teme i postigla da točnost Farrova komada prostruji kao glumačka energija kakva se danas rijetko osjeti na našim pozornicama”.
Pročitajte cijelu kritiku
Gostovanje komedije Češalj Fadila Hadžića
U petak 23. travnja u 19,30 sati na Velikoj sceni HNK u Varaždinu gostuje Kazalište J.A.K. iz Malog Lošinja s komedijom Češalj Fadila Hadžića u režiji Borisa Šegote. Češalj kroz priču o češlju za čijim vlasnikom se traga na humoran način progovara i o vremenu u kojem je tekst nastao, o vremenu samoupravljanja. Spomenuta potraga ugrozit će nekoliko brakova, a tijekom radnje razotkrivaju se i odnosi u kolektivu. Hadžićeva namjera jest zabaviti publiku, ali istodobno dekonstruira političke odnose koji se naziru iza dvostrukog morala građanske socijalističke obitelji.
Autorski tim predstave čine scenografkinja i kostimografkinja Lorina Starc, koreografkinja Đurđica Kunej, izbor glazbe djelo je Borisa Šegote, obradu glazbe i tonski snimak potpisuje Marko Šegota, ton i šapat Gordana Šegota, svjetlo su osmislili Boris Šegota i Milan Ćelap, a scenu izradili Lorina Starc i Milan Čelap.
U predstavi nastupaju: Mladen Šurlina (Ivo Skok, optuženi muškarac), Tamara Bogunović (Ana Skok, njegova žena), Robert Radan (Sven, njihov sin), Barbara Dukić (Olga, tajnica), Ivonne Vidulić (Katica Kunštek, paklena mašina), Lučano Nikolić/ Boris Šegota (Pravnix, tajničin muž), Elmedin Bjelić (Tonko, nježni muž) i Mirjana Nikolić (Ruža Tomić).
Gostovanje predstave Woyzeck Kazališta Virovitica
U srijedu, 14. travnja 2010. u 19,30 sati na Velikoj sceni HNK u Varaždinu gostovalo je Kazalište Virovitica s predstavom Woyzeck Georga Büchnera u režiji Same M. Strelca. Tekst je prevela Truda Stamač, redatelj Samo M. Strelec autor je i scenografije, dramaturg je Jasen Boko, kostimograf Leo Kulaš, a oblikovatelj svjetla Damir Gvojić. U predstavi nastupaju: Blanka Bart, Biserka Vrbenski, Snježana Lančić-Prpić (Bake), Vlasta Golub (Prijateljica), Igor Golub (Woyzeck), Petra Cicvarić (Marie), Draško Zidar (Opsjenar), Mijo Pavelko (Kapetan), Antun Vrbenski (Doktor), Mladen Kovačić (Andres), Goran Koši (Tamburmajor).
Novo kazalište Woyzeckom dobiva suvremenu tragediju i uspostavlja dotad nepoznat, a tako bolan osjećaj suvremenog svijeta i manipuliranog pojedinca u njemu. Naslovni je junak (u odličnom tumačenju Igora Goluba koji je za tu ulogu nominiran za Nagradu hrvatskog glumišta 2009. u kategoriji glavne muške uloge) obični, zaljubljeni vojnik, jedan od prvih anti-junaka koji se pojavio na pozornici u ulozi protagonista, uzevši tako mjesto herojima i povijesnim licima koja su dotad dominirala svjetskim pozornicama.
Vrijednost predstave prepoznali su i kazališni kritičari o čemu svjedoče isječci iz kritika:
Virovitički Woyzeck, zahvaljujući odličnoj suradnji ansambla s redateljem Strelcem, donio je tragičnu sliku pojedinca kojem se ruše svi snovi – prisiljen je majmunirati se (doslovce izigravajući majmuna) za šaku novčića, kao što to i danas rade brojni sudionici raznih televizijskih emisija, otkrivajući svoju intimu. (Olga Vujović, KULISA.eu)
Igor Golub je izuzetno mnogo radio na ulozi, prilagodivši se Wojzecku, vojniku, zabavljaču i žrtvi kobnih medicinskih istraživanja, koji je izmanipuliran, prevaren i ponižen, bez mogućnosti promjene. To je zasigurno jedna od najboljih uloga tog zanimljivog člana virovitičkoga ansambla. (Helena Braut, Vjesnik)
Strelec je pokazao koliko je Büchner bio genijalan pisac. Redateljski postupak kombinira preciznu glumu, stilizirane situacije i nadrealne dosjetke s odlično odabranom glazbom, a malo produkcijsko čudo napravio je redatelj sastavivši efektnu scenografiju uz trošak od nekoliko stotina kuna. (Tomislav Čadež, Jutarnji list)
Dramu pojedinca koji se ne može oduprijeti banalizaciji, trivijalizaciji i posljedičnoj viktimizaciji sama sebe u naslovnoj je ulozi u potpunosti iskreno, sa žarom pozadinca koji je napokon dobio pravu priliku, odigrao Igor Golub. I tjelesnom pojavom i nesebičnim zalaganjem uspio je stvoriti lik tragičan već samim bivanjem na sceni, ne ostavljajući pritom dojam gestualnoga pretjerivanja ili upadanja u zanatske manire. (Igor Ružić, Vijenac)
Gostovanje tragikomedije Pizza Man Darlene Craviotto u režiji Ivice Kunčevića
U subotu, 24. travnja u 19,30 sati na Velikoj sceni HNK u Varaždinu gostovalo je Kazalište J.A.K. iz Malog Lošinja s predstavom Pizza Man autorice Darlene Craviotto u režiji Ivice Kunčevića. Pizza Man je suvremeni dramski tekst koji donosi tragikomičnu priču o dvije djevojke na rubu živčanog sloma. Petak je navečer, a one su kod kuće. Punašnu Laticu napustio je ljubavnik, a neurotična Julijana dobila je otkaz i tješi se alkoholom. Njihova frustracija raste, a nezadovoljstvo i bijes iskaljuju na dostavljaču pizze.
Osim režije Ivica Kunčević potpisuje i scenografiju, dok je kostime osmislila Danica Dedijer. U predstavi nastupaju Yvonne Vidulić, Barbara Šurlina i Jadranko Dumenčić.
Kazalište J A K osnovano je 1979 godine, a ime je dobilo po prvom hrvatskom učitelju na Lošinju, koji je 1912. osnovao prvu diletantsku kazališnu družinu na hrvatskom jeziku. Osnivač i prvi voditelj, ujedno i kućni redatelj kazališta bio je Tomislav Gospodnetić, koji je kazalište vodio do 1990. Ta je godina prekretnica u radu kazališta koje počinje surađivati s profesionalnim autorskim ekipama. Popis kazališnih umjetnika s kojima je J.A.K. surađuvalo dug je a na njemu su i: Radovan Marčić, Dora Ruždjak, Zoran Mužić, Vladimir Gerić, Srećko Šestan, Denis Brižić, Ladislav Vindakijevič, Neva Rošić, Ivica Kunčević, Arsen Dedić, Igor Kuljerić. J.A.K. godišnje izvede dvije premijere i često sudjeluje na festivalima kazališnih amatera, a nastupao je i na Festivalu smijeha, Danima satire i Festivalu pučkog teatra.
Promjene u rasporedu zbog Dana žalosti
Hrvatska Vlada odlučila je da će nedjelja, 18. travnja, u Hrvatskoj biti Dan žalosti u povodu pogibije poljskog predsjednika Lecha Kaczynskog i ostalih putnika smrtno stradalih u zrakoplovnoj nesreći u ruskom Smolensku, Poštujući odluku hrvatske Vlade da se na Dan žalosti ne mogu se održavati zabavne priredbe. HNK u Varaždinu obavještava cijenjene posjetitelje da su programi predviđeni za nedjelju 18. travnja ODGOĐENI. O novim terminima održavanja Večeri folklora KUD-a "Varteks" Varaždin i predstave Debitanti izvjestit ćemo naknadno.
Skupština Ljubomira Kerekeša najbolja predstava 3. Gumbekovih dana

Nagrada za najbolju predstavu 3. Gumbekovih dana jednoglasnom odlukom žirija pripala je Skupštini Ljubomira Kerekeša i Hrvatskoga narodnoga kazališta iz Varaždina. Žiri, u sastavu Marta Crnobrnja, Branko Babac, Zoran Mužić i Branko Vukšić, svoju je odluku obrazložio riječima: »Struktura predstave je zapravo dnevni red jedne obične seoske, provincijske skupštine. Kroz lokalne, naoko banalne probleme autor i režiser Kerekeš dijagnosticira globalnu društvenu i političku scenu«.
Nagrada za najboljeg glumca također je jednoglasnom odlukom žiria pripala Ljubomiru Kerekešu, a u obrazloženju žirija stojii: »Kako ga najkraće opisati? Virtuoz! Lani, u ljetu, na Opatovini, oduševljavao je bravurama u 'Hipohondrijašu', a prije nekoliko dana u ovoj je dvorani nasmijao i one kojima - dok nisu osjetili njegovu nenadmašnu vještinu - nije bilo ni do čega, a kamoli do smijeha.
Njegov je Trpimir Oršuš brušeni dragulj - jezično, pjevački, svirački i igrački začudan. I u toj ulozi ga glumačka rješenja, strast i uvjerljivost potvrđuju kao jednog od najtalentiranijih hrvatskih kazališnih glumaca«.
Na festivalu Gumbekovi dani, održanom u Histrionskom domu u Zagrebu izvedeno je ukupno dvanaest kazališnih predstava, od toga tri inozemnih kazališta (Italija, BiH, Srbija).
HNK u Varaždinu ponosi se brojnim nagradama za umjetnička postignuća, od kojih je Varaždinac, Ljubomir Kerekeš, svojom glumačkom kreacijom obogatio tu kolekciju, nagrađivan kao pojedinac ili pridonjevši svojim angažmanom u kolektivnim nagradama predstava u cjelini.
Gostovanje komedije Papučari Mire Gavrana
U petak, 16. travnja u 19,30 sati na velikoj sceni HNK u Varaždinu gostuje Teatar Gavran iz Zagreba s komedijom Papučari Mire Gavrana. Papučare je režirala Nina Kleflin, istaknuta kazališna redateljica srednje generacije, koja je do sada uprizorila već tri njegova teksta: Kraljeve i konjušare u Waterfordu, Sve o ženama u Zagrebu i Vrijeme je za komediju u Dubrovniku. Zahtjevne je uloge povjerila iskusnim zagrebačkim glumcima Zvonimiru Zoričiću (Marko), Ivici Jončiću (Ivo) i Mladeni Gavran. Kostimograffkinja je Đurđa Janeš, scenografkinja Marta Crnobrnja, glazbu je izabrao Robert Torre, design svjetla potpisuje Damir Kruhak, a šminku Zdenka Mihelj.
Papučari su neobična komedija koja se događa danas i ovdje, a zaplet počinje kada se ženi srednjih godina udanoj za drugog muža na vratima stana pojavljuje njezin prvi muž, koji je iznenada pušten iz zatvora, jer se pokazalo da je bio nevin. Kako nema gdje, čovjek počinje život zajedno sa svojom bivšom ženom i njezinim novim mužem pa dolazi do neočekivanih sukoba i peripetija. Predstava je postigla velik uspjeh kod publike, a i kritičari su pozitivno pisali o njoj o čemu svjedoče izvadci iz njihovih tekstova:
Vesela šarmantna i iznimno topla predstava prava je razbibriga i lijek protiv dosade. Na jednostavan način prikazuju se ljubavne zavrzlame, sukobi s vlastitim emocijama te nesposobnost muškarca da se suprotstave svojim superiornim ženama. Predstava obiluje duhovitim scenama, skečevima i (ne)mogućim situacijama. Glumci na sceni pršte od energije, razigrani su, veseli, prirodni i neusiljeni. Publika je glumce više puta nagradila spontanim pljeskom, kojim je pokazala svoje odobravanje. Nedvojbeno, majstorsko pero Mire Gavrana stvorilo je još jednu uspješnicu u kojoj će uživati svi naraštaji. (Kristina Repar, Hrvatsko slovo)
Mladena Gavran, vođena pomnom redateljicom Ninom Kleflin, srčano je odigrala dvije uloge neprestance se presvlačeći razapeta između uloga crnke i plavuše. Dražesnim junacima – Ivici Jončiću i Zvonimiru Zoričiću – glavni su scenski rekvizit bile papuče. Ova gorkohumorna komedija pomnim gledanjem otvara brojna pitanja. Miro Gavran već dugo pliva mimo (kazališne) matice stvarajući vlastitu stvaralačku matricu i zasluženo osvaja srca brojne publike svih dobi. I bosonogi i papučama skloni vedrije će kući poslije Papučara. (Želimir Ciglar, Večernji list)
Miro Gavran sada na stanovit način u izrazitije komedijskome modusu nastavlja omiljenu temu karikirane ženske nadmoći, ovaj put usredotočenu na ljubavne i bračne odnose predstavom Papučari s podnaslovom Vesela komedija o tužnim muškarcima. Dok u javnosti možda pomalo sustaje val komentiranja ženskoga pisma, čini se kako autor i u njemu nalazi poticaj za ironijsko uvođenje muškoga pisma sa naglašeno kritičkim pogledom na žensku ćud kao prisutnost bez koje se ne može i koju se nikada ne može do kraja proniknuti. (Marija Grgičević, Vijenac)
Papučari su korektna, zabavna i lagana predstava, kakove su potrebne i tražene u našoj teatarskoj ponudi.
(Helena Braut, Vjesnik)
Monodrama Familija u prahu gostovala u Celju

U subotu 17. travnja u 20,00 sati u Slovenskom ljudskom gledališču u Celju gostovala je predstava Scene Zvonimir Rogoz Familija u prahu (monodrama Juliške iz javne kuhinje) ugledne hrvatske dramatičarke Nine Mitrović. Ova monodrama je praizvedena 11. veljače 2010. Pogledajte video-najavu ove predstave.

Redatelj i scenograf predstave je Samo M. Strelec, dramaturginja Tamara Matevc, a u predstavi nastupa Jagoda Kralj Novak.
Predstava je nastala u koprodukciji Hrvatskog narodnog kazališta u Veraždinu i Novoga Zato iz Ptuja (Slovenija). Premijera Familije u prahu održana je 12. veljače 2010 na Sceni Zvonimir Rogoz HNK u Varaždinu.
Pročitajte razgovor s dramatičarkom Ninom Mitrović, redateljsku bilješku o predstavi kao i tekst Vesne Kosec-Torjanac o predstavi te pogledajte fotografije i video zapise snimljene tijekom nastanka predstave (sve sa stranice Novoga Zato).
Nina Mitrović (Slavonski Brod, 1978) mlada je hrvatska dramatičarka koja je dramaturgiju diplomirala na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti, a u Londonu magistrirala iz područja scenarija.
Autorica je većeg broja nagrađivanih i izvođenih drama i monodrama: Komšiluk naglavačke (2002, HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, Zlatni smijeh na Danima satire), Familija u prahu (2003), Kad se mi mrtvi pokoljemo (2004, Satiričko kazalište Kerempuh, Zlatni smijeh na Danima satire, HNK u Splitu), Ovaj krevet je prekratak ili Samo fragmenti (2004, SNG Nova Gorica, četiri nagrade Marul među kojima i ona za najbolji izvedeni dramski tekst, HNK Ivana pl. Zajca Rijeka), Kolbaba i Brzojavko (2005, koprodukcija Osječkog ljeta kulture, Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića iz Osijeka i Kazališta Virovitica), Jebote, koliko nas ima! (2008, Satiričko kazalište Kerempuh), Javier (2009, dio omnibusa Zagrebački pentagram, Zagrebačko kazalište mladih). Također je autorica tekstova za radijske drame i radio dokumentarac predstavljene na festivalima u Berlinu, Milanu i Zagrebu. Radio dokumentarac Tko ne umre, nije čovjek osvojio je posebno priznanje žirija na festivalu Prix Italia u Milanu. Drame su joj prevedene na slovenski, češki, njemački, engleski, francuski i makedonski jezik.
Kritika o Familiji u prahu: Sjajna Jagoda Kralj Novak
U kritici objavljenoj u Vijencu Andrija Tunjiić uz ostalo navodi: "Jagoda Kralj Novak studiozno je istkala lik Juliške. Začudnom i samorazornom snagom, s nevjerojatnim instinktom i osjećajem za nijanse rastvara i slaže njezinu životnu muku u izvrsnu kreaciju. Svaka gesta dobro je prostudirana, svaki pokret prirodan, svaka intonacija nudi bogatstvo asocijacija i smislova koji otkrivaju fantastičnu moć transformacije i uživljavanja. Ni jednog trenutka ne dopušta da joj ne vjerujemo. Na trenutke se čini da je ona Juliška, a ne da je glumi." Pročitajte cijelu kritiku.
U kritici Ponori ljudske duše objavljenoj u internetskom časopisu KULISA.eu, Igor Tretinjak ističe da "Jagoda Kralj Novak svih je 75 minuta monodrame s lakoćom drži gledateljevu pozornost, brzim i dinamičnim jednosmjernim dijalozima i promjenama emocija". Glumica je, piše dalje Tretinjak, "odlična u duhovitim replikama i vrlo uvjerljiva u dijalozima pomoću kojih je oživjela ne samo lik Juliške, nego i galeriju nevidljivih likova." Pročitajte cijelu kritiku.
Dvije nagrade za HNK u Varaždinu na festivalu “Mali Marulić” u Splitu
Odlukom izbornice Lade Martinac Kralj, u konkurenciji 3. međunarodnog festivala hrvatske drame za djecu “Mali Marulić” od 23 prijavljena naslova prikazano je devet predstava hrvatskih autora u produkciji pet hrvatskih i jednog kazališta iz inozemstva. Dječja i lutkarska scena HNK u Varaždinu sudjelovala je s dvjema predstavama i iz Splita se vratila s dvije nagrade.
Nagrađeni su: Anica Tomić – najbolja režija – Dječak Ivek i pas Cvilek, koprodukcija s Kazališnom družinom Pinklec iz Čakovca te Hana Hegedušić – najbolja ženska uloga – za ulogu u predstavi Miševi i mačke naglavačke.
Dječja i lutkarska scena HNK u Varaždinu krajem prosinca 2009. obilježila je petnaestu obljetnicu postojanja, a dosad je nagrađena petnaest puta te imala tri najviše nominacije za Nagradu Hrvatskog glumišta. Predstave su sudjelovale na 41 hrvatskom i inozemnom festivalu.