
U nedjelju, 5. rujna u 18 sati na Velikoj sceni Dječja i lutkarska scena HNK u Varaždinu izvela je predstavu Nećko Svojeglavečko Zvonimira Baloga u režiji Barbare Rocco, premijerno izvedenu 9. studenog 2008.
Scenografiju i lutke osmislio je Ivan Duić, kostime Barbara Rocco, scenski pokret Berislav Tomičić, skladatelj je Petar Eldan, a dizajner svjetla Marijan Štrlek.
Nastupaju: Karolina Horvat (Nećko, Beba Slon), Ivana Krizmanić (Mama Ivanka), Barbara Rocco (Susjeda Julka, Baka, Teta Cijeta, Mama Slon), Berislav Tomičić (Deda, Stric Mijo, Tata Tomislav), Beti Lučić (Papiga, Tata Slon, Medicinska Sestra)
Igor Mrduljaš o Nećku Svojeglavečku piše: »Balog i djeca dobro se razumiju. Međutim, podjednak čitateljski užitak doživljavaju i odrasli. Njih pak dohvati autorov stroj za izmicanje uporišta općepoznatim pojavama, pa ih uvuče u sugiru duhovitoga poigravanja s pojmovima i slikama pri čemu raslojavanje i usložnjavanje jezika imade ključnu gradbenu važnost.
No, Balog nije ni lak ni jednostavan pisac. Iza zaslona lakoće i pojednostavljenja izviruje, pa se nudi umu i srcu čitateljevom bogata duhovnost i životna mudrost autorova. Duh u igri, nenametljivo i tobože usput, vodi nas u bolji, pošteniji i pravedniji svijet koji možebiti jest pričin, ali nas krijepi i ohrabruje, raduje i potiče.
Sva ovako sažeto skicirana obilježja Balogova stvaralaštva označavaju i krase njegovo dramsko pismo. Davne godine 1983. praizveden mu je u Zagrebačkom kazalištu mladih u režiji slavnoga Boška Violića igrokaz Nećko Svojeglavečko (potaknut nekim francuskim predloškom) u kojem mama, susjeda, djed, stric, teta i cirkuski slonovi i drugi nagovaraju i darovima mame dijete da se rodi, a ono odbija sve dok mu tata ne obeća pusu.
Vragolasti stihovi brzo su i točno označili svaku dramsku osobu, uveselivši male i velike gledatelje (ove druge napose lik Đenerala koji je onodobno zbilja bio politički izazovan!), ali i ponudili nježnu dramsku priču koja je veličala ljubav kao vrhovno načelo života. Dvadesetak godina poslije, 2002. godine, Zagrebačko kazalište lutaka uprizorilo je taj igrokaz (u režiji Dražena Ferenčine), kao i njegov nastavak Kako je Nećko postao Hoćko (u režiji Zorana Mužića), prikaz nevolja u kojima se našlo netom rođeno dijete sučeljeno sa svijetom opsjednutim, ravnodušjem, površnostima i bedastoćama.«
Glas koncila od 19. V. 2008. navodi: »Svakom poznavatelju Balogove »filozofije« jasno je da će glavni razlog za to biti u voljenosti, u onome što nikad ne može biti materijalno opipljivo. Baš kao što i Balogovi »zvrkasti« stihovi, kalamburi i naizgled puke igre riječima uvijek nude puno više onoga »nevidljivoga« - kako profinjene duhovitosti, misaonosti, tako i etičnosti pa i same duhovnosti. Svega nužnog za zdravo odrastanje malenih i zdravu, toliko potrebitu zaigranost »velikih«. /.../«
U utorak, 28. rujna u 20,00 u HNK u Varaždinu gostovala je crossover predstava Faust. Predstavu su koproducirali Teatar Exit Zagreb, K3RN3L Theatre i PushPush Theatre Atlanta.
Redatelj je Srećko Borse, koji je adaptirao tekst The tragical history of dr. Faustus Christophera Marlowea. Uloge tumače: Tim Habeger (Johann Faustus) i Judita Franković (Mephistopheles, Lucifer, Helen of Troy), a nastupaju i Danko Krznarić (gitara, vokal) i Nikola Dupor (bubanj). Scenografi su Srećko Borse i Ivan Sliško, kostimograf Ivana Popović, skladatelj je Danko Krznarić, oblikovanje svjetla potpsuje Miljenko Bengez. Ostali članovi autorskog tima su Nataša Mihoci (pokret) i Aldin Kasumović (asistent za borilačke sportove). Predstava je premijerno izvedeba 14. kolovoza 2010. na festivalu Zadar snova.

Pogledajte čovjeka koji je prodao dušu vragu, problematiziranje kajanja i bivšeg člana Montažstroja koji sve to autorski drži na okupu. A pronaći ćete, kako autori kažu, sljedeće: ‘Zakoni, oko kojih se složila većina, često su nepromišljeni i nepotpuni, često ne uzimaju u obzir svu širinu prilika na raspolaganju. Isključivo pojedinac vidi cijelu sliku: on gleda u budućnost s razumijevanjem, u prošlost s poštovanjem i mijenja sadašnjost. Dr. Johann Faust na svom se heurističkom putovanju pretvara u parazita, ne uzevši u obzir svoja ograničenja; socijalno je katatoničan, mahnit, no nije dovoljno fleksibilan kako bi preživio svoju potragu. Kajanje je neuhvatljiv koncept, Faust u biti odbojan; njegovo kršćanstvo je toliko potpuno da, poričući ga, on uništava svoje vlastito biće.’
Novu sezonu Kazališni studio mladih HNKVZ počeo je revijom svih svojih predstava i završnih produkcija iz prošle godine.
U nedjelju 26. rujna u 20 sati dosadašnja najstarija skupina Kazališnog studija izvela je, posljednji put, Slijepe putnike, svoju autorsku predstavu koju su sami oblikovali pod pedagoškim vodstvom Vesne Stilinović.
Revija je nastavljena 4. listopada predstavama ostvarenima pod vodstvom Vlade Krušića; u 19 sati mladi kazalištarci na velikoj su sceni izveli predstavu Čekajući vođu, ostvarenu prema Ionescovu tekstu, a u 20 sati Školu glume, ostvarenu s nešto starijom skupinom. U subotu 9. listopada u 19 sati slijedila je izvedba „kazališnog horora“ koji pod naslovom Noć u dvorcu grofice N. izvodi skupina Hane Hegedušić, a dan kasnije 10.listopada u 19 sati u okviru jednog cjelovečernjeg programa tri dječje skupine s predstavama Plava boja snijega, koju je ostvarila Renata Eldan, zatim Cvrđoni i puno različitih mrava, koji je prema poznatoj basni o cvrčku i mravu pripremila Nevenka Mihac, te Brbljaviju koju je scenski oblikovala Roberta Barat. U ponedjeljak 11.listopada u 20 sati nastupili su srednjoškolci pod vodstvom Bojane Barlek s predstavom Zaustavite vlak! oblikovanu prema tekstovima hrvatskih pjesnika i motivima iz novele Hrvatska rapsodija Miroslava Krleže. Zadnjeg dana revije, u utorak 12.10., vidjeli smo još tri dječje skupine. U 18 sati dvije vrlo mlade skupine pod vodstvom Ane Krčar-Velimirović izvele su predstave Super je biti različit i Tvrdoglavo mače, a u 20 sati reviju je okončala predstava Gusari 'z bregov pod vodstvom Gordane Slivke. Ulaz na sve predstave revije bio je besplatan i svi su bili dobrodošli.